Uppdatering från mobilen vet inte hur inlägget kommer se ut..

Jag vet att det var länge sedan ni fick ett inlägg, och jag vet att jag förmodligen inte kommer vara sådär jätteglad på mig själv när jag om ett år sitter och läser tillbaka på min blogg och så inser jag att "fan också jag skulle skrivit mer.." Så nej hurrni hate to brake it men jag skriver inte bloggen bara för er, jag skriver den liks mycket för mig själv. Det här är ju som min dagbok, där jag skriver ner alla mina tankar. Självklart så finns det gånger då jag inte kan skriva precis vad jag vill och det suger ju lite, men det bästa med att jag skriver en blogg och inte en dagbok är att någon gång ibland så får man ett svar, det kan vara ett svar på en fråga eller något helt oväsentligt, men det är ändå dem där kommentarerna som är så roliga att få. Okej nog om det nu ska ni få höra vad jag gjort istället, hänt rätt mycket sedan sist så vi kan väl räkna med ett långt inlägg... Plus att i skrivandes stund så sitter jag på väg till Erice som ligger nära Palermo så det kommer alltså ta ca 5h.. Okej så jag har varit med Ólöfs familj i Ispica och tittade på olika grottor där människor bodde förut, det var så coolt man kunde liksom se exakt var de sov, eller var dem hade köket osv, jag tyckte att det var jättekul att se och det var även väldigt kul att få spendera en eftermiddag med Ólöf och hennes familj. Efter Ispica så åkte vi vidare till Pozzallo för att gå längs stranden och äta en riktigt god glass, vi såg även handmålad keramik som jag verkligen vill köpa och skicka hem till Sverige för det var verkligen så fint!!😍👌 efter det gick jag och Ólöf ut på kvällen tillsammans med Matilde och Matilde, well yes vi är tre stycken med samma namn, eller ja nästan iaf 😋 vi hade det jättetrevligt och satt typ bara i Modica bassa och pratade. Söndagen så åt jag på en restaurang till lunch som serverade delicious fisk, skojar inte det var drömmen, ska lägga ut bilder sen (om det funkar... Har inte funkat på ett tag där av inga bilder från Agrigento ännu). På kvällen senare så åkte jag och såg Hunger Games, men det har jag ju redan berättat om i det förra inlägget. Något jag inte berättat om är alla paket som jag fått!! Tack kära vänner och familj, jag blir super glad! Kan meddela min mormor att jag nu har hittat en affär som säljer HAVREGRYN, men vill tacka så mycket för havregrynen du skickade, (vi letade lite mer efter det för min familj gillade verkligen chokladbollarna😁👏) provade även göra mina favvo kakor som du alltid gör... Kan väl säga att jag inte lyckades alls lika bra som du alltid gör, dem reste dig på höjden istället för att flyta ut och en plåt jade jag inne för kort tid så dem smakade mer som en för söt och för torr havregrynsgröt.. Var rätt gott det också i och för sig men alltså tre hundra gånger godare när du gör dem!! Så när jag kommer hem önskar jag mig en burk med dem... ❤️ jag har även fått ett jättefint och så uppskattat paket från mina två fina vänner Märta och Anne, jag älskade paketet och lovar att mitt nästa kommer bli bättre än mitt första!❤️ fått en massa paket från min kära familj med diverse grejer, allt ifrån min skinnjacka till saffran.. Ja det är en salig blandning 😊 sen så kom det ett paket från Anna och Daniel i torsdags, det var en julklapp men det stod inget om att man inte fick öppna det innan jul såå, ja jag öppnade det alltså, tack så mycket! Behövde verkligen ett spel som är kul som jag kan spela med Michele! Fick ett yatzy spel får er som inte vet 😊 hoppas nu att jag inte glömde att nämna nått paket som jag fått men det tror jag inte, men det dräller iaf ganska ofta in paket till mig och ibland kommer dem oväntat så det är väldigt kul! 😁❤️ tack alla som har skickat ett paket till mig, jag uppskattar dem mer än vad ni tror!!❤️ Okej så vad har med hänt då? Jo jag och Ólöf bakade den här riktigt coola tårtan, sex våningar hög med varje plan färgat i olika färger ifrån regnbågen! Och på utsidan så har vi alltså rullat sockerpasta i olika färger och satt på utsidan (bild kommer) det tog ca 6h att göra tårtan men den blev så fin att det var värt det! 😍 Samma kväll så skulle vi fira Lucianos födelsedag, så vi gick ut med hans vänner och åt en jättegod pizza! Synd bara att jag blev så mätt så jag åt jättelite.. Liksom här är det bara skämmigt att äta lite för man tror att du inte tycker om maten då, och så går jag ut och äter med 15 italienare och äter knappt en 1/4 pizza... Inte bra.. Men vi hade i alla fall en jättetrevlig kväll! 😊 Sen blev det söndag och min första söndag här där jag inte gjorde någonting, kan ni fatta att sen jag kom för ganska precis tre månader sen så har jag haft en ynka söndag där jag inte har gjort nått!! Så det var välbehövligt tror jag.. Den här helgen så umgicks jag med Ólöf igår (fredag) och vi tittade upp lite om Rom som vi har planerat att åka till i april, och på kvällen så gick vi ut i Modica bassa och tittade på chokladfestivalen som just nu äger rum i min stad. Och nu sitter jag hör i bilen påväg till Erice och skriver det här inlägget. Jag ska sluta nu och se om jag kan plugga lite innan det blir för mörkt, har 10 sidor i filosofin att lära mig lite sådär surprise surprise kom det... Men iaf när jag kommer hem ska jag se vad jag kan göra åt bilderna för att få upp dem på bloggen.. Vi hörs, ha det Sverige ❤️

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det verkar som du har många järn i elden,
ingen ro och ingen vila bara gno och bara kila.
övning ger färdighet baka mer kakor.
Kram

2014-12-10 @ 10:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0