Mia Famiglia

Jag har fått min värdfamilj!! 
Jag kommer alltså att spendera mitt utbytesår på Sicilien! Jag är så glad, jag har fått en värdfamilj som jag tror kommer att bli jättebra och dessutom så har jag en lillebror! Jag har alltid önskat mig en liten bror så det är perfekt! Jag har även två värdsystrar men de bor inte hemma, en är lika gammal som jag, alltså 97:a, Grazia och Lorena som är född 93. Grazia ska också åka som utbytesstudent fast till Brasilien.
Min "lillebror" Michele är jättesöt, han är 5 år så jag kanske ligger på hans nivå när jag pratar sen haha, nej han är väl antagligen bättre... :) Hela familjen verkar perfekt och de är en såndär riktigt italiensk familj som man bara kan se framför sig, min värdmamma Antonellas specialitet är att laga mat!! Det betyder alltså att efter mitt utbytesår så kommer jag antagligen rulla hem... Min värdpappa Pietro har ett eget företag :) Nu är det snart fem månader tills jag åker och jag är mer taggad en någonsin, allt känns så mycket verkligare nu när man har fått en familj.
Jag har även pratat med Linnéa, hon ska åka till USA ett år och det är så roligt att prata om det med någon som ska göra samma sak! Det spelar ingen roll att vi ska till två helt olika platser, vi kommer ändå få en väldigt stor upplevelse båda två och det är jätteskönt att kunna prata av sig med någon som känner precis likadant som jag gör. Det är även skönt för vi två kommer kunna åka till förberedelse läger och sånt tillsammans och det känns så mycket bättre om man är två!! 
 
Sicilien Modica, där jag kommer bo i Italien
Sicilien
Sicilien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0