Idag får ni två inlägg på en dag!

Ciao a tutti!
Bara för att mitt andra inlägg pubilicerades så sent så får ni ett till inlägg idag, rätt bra va?
Okej så vad har hänt sen mitt senaste inlägg? Jag hann plugga lite Shakespeare.. Nej skoja senast jag skrev var i lördags, morse eller fredags kväll... Iaf så var jag ute med kompisar båda kvällarna, och hade det så roligt!
Fredagen var jag ute med mina klasskompisar som jag nu gillar jättemycket, alla är så trevliga! I lördags var jag ute med Ólöf och hennes klasskompisar och även Giulia och vi hade lika trevligt vi med, vi åt Piadina alltså påriktigt så är det min absolut favorit mat här, det är så gott, det går typ inte att beskriva hur mycket jag älskar Piadina. Jag skulle defintivt kunna leva på det iaf! Jag gillar Piadina mer än vad jag gillar chokladbollar och popcorn tillsammans, och det säger väl rätt mycket? Okej ska sluta prata om denna fantastiska Piadinan nu... Vill ni ha recept på den btw??
Okej så tillbaka till ämnet i lördags så var jag bara ute och åt med Ólöf och hennes klasskompisar, vi pratade och hade det allmänt trevligt, lärde mig även lite fler svordommar, alltid bra att kunna! :P
Söndag så åkte vi till en äventyrspark där man kunde körahöghöjdsbanor, jag sa först nej pga this damn knee men blev sedan övertalad till att prova.. Ni som känner mig vet att jag inte bara kan prova så jag körde hela, och här sitter jag nu och har vrål ont i knät.. Det var helt klart värt det though, jag menar det var sååå kul och jag missade ju faktiskt när bandylaget gjorde det så jag var kinda värd det. Bilder kommer längre ner.
 
Juste idag var jag och fick se hur man gör olivolja!! Var inte där så länge men fick se procesen från att man tvättar oliverna tills dem pressas för att sedan separera vatten och olja, kul att ha fått se!! :)
 
Sen har det inte hänt så mycket mer egentligen, imorgon ska jag äta kinamat med klasskompisarna, som jag kom på nu att jag glömt säga till min värdmamma... :P
 
Jag ska försöka skriva lite kortare inlägg lite oftare, på begäran av min kära mor :) <3
Det var allt jag hade för denna gång, vi ses när vi ses hörrni! 
 
Mina klasskompisar, från vänster: Sabrina, Jag, Anna C, Greis
 
The lovely Piadina <3<3<3<3
Vackra Ólöf!! Hahahah hon är så underbar <3
Ólöf och jag högt uppe i träden :P skoja hörrni detta är den lätta banan!! 
Här har vi proffsen
Och här är vi snyggare än någonsin! har nog aldrig sett någon som passar så bra i hjälm so jag gör...
 
Liten kalv :)
Modica Altas gator är fantastiskt fina!
Vackra bilder med Ólöf...
 
 
 
 
Här går det ner i en sollning som rensar oliverna från bladen
Här tvättas oliverna 
Här är dem tvättade 
Här är första separeringen av vatten och olja
här är ja jag vet faktiskt inte riktigt men typ pressade oliver kanske?
vatten från oliverna
olja som behöver genomgå ett till steg
Här är den färdiga oljan!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0