Två dagar kvar

Idag är det alltså bara två dagar kvar!! Gud vad tiden går fort, det känns nyss som att jag satt där och fyllde i alla papper som behövdes för att få åka.
I fredags hade jag avskedsmiddag för mitt lilla Rönnby-gäng, det var jättemysigt och vi hade det så trevligt, det är bara så jobbigt att säga hejdå. Mina härliga vänner hade varit så snälla att dem hade fixat en avskedspresent till mig och jag fick ett armband och ett par örhängen, som båda var jättefina. I lördags Skypeade jag med en utav mina värdsystrar, Grazia, hon är utbytesstudent i Brasilien. Vi pratade om hur det är att vara utbytesstudent, om hur Italien är och mycket annat, vi skypeade nog i över 1,5 h, allt på Italienska! På söndagen skypeade jag med resten utav min värdfamilj. Det var faktiskt jätteroligt att äntligen få prata med dem, de alla är så snälla och jag gillar dem redan jättemycket. Michele var så söt, han har tydligen inte kunnat sluta prata om mig och när vi Skypea frågade han " Matilda, när kommer du hit så att vi kan leka?". Tyvärr tog det väl en sådär fem upprepningar innan jag fattade vad han sa... Hehe min italienska är inte världsbäst direkt.. 
Igår sa jag hejdå till min bästavän Cicci och det var sjukt jobbigt. Jag har gett henne en grej som hon inte får öppna innan fredag och därför kan jag ju inte skriva vad det är..  Men jag vet att hon kommer bli glad iaf :P Cicci gav mig ett jättefint halsband och ett foto på oss två som jag ska ställa bredvid sängen. 
Idag så har jag packat klart nästan allt, det som är kvar är typ smink och lite sådant. Jag var även ner till skolan och åt lunch med mina tjejer, dem gav mig en sådan bra avskedspresent, det var en bok med bilder på oss, och så hade alla skrivit texter som var så fina. Jag kommer sakna er alla så mycket!! 
Nu längtar jag bara tills jag kommer fram till Italien, two more days!!! 
Bilder från middagen med Rönnby-gänget :)
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0