Malta, skolfoto och allt annat jag hunnit gjort.

Hej igen hörrni, länge sendan sist, jag vet men sånt är livet och ibland så har man bara skrivkramp helt enkelt.
Så vad har jag hunnit göra sedan sist då? Jo det är en hel del men först så tänkte jag berätta om min julavslutning som jag helt har glömt bort att skriva om!
Att jag tänker skriva om den beror helt enkelt på att den var så annorlunda ifrån Sveriges. I Sverige på julavslutningen så klär alla upp sig och rektorn håller lite tal och sådant, det är väldigt formellt och inte så särskilt kul helt enkelt. I Italien så kan jag säga att det är raka motsatsen, nästan ingen klär upp sig särskilt mycket, man har lite finare kläder än vanligt men inte klänning och klackar precis. Sen det här formalitet det skippade vi helt, istället hade skolan hyrt in en DJ, som spelade medan alla dansade hej vilt. Mycket roligt enligt mig, sen så bytte italienarna även ut saften saft mot vinet. Jag såg knappt en ända lärare under hela den dagen, utan det var musik och dans som gällde!
Okej så tillbaka till vad som har hänt istället, jo jag har aritt i Catania med min värdpappa och till lunch så åt vi på ett stort köpcenter med många väldigt fina märken och jag råkade hitta Michael Kors… Det blev en väldigt fin väska och en plånbok, en dyr resa för min del helt enkelt. När vi satt i bilen påväg hem ifrån Catania så ringde min värdsyster Lorena och hon pratade om Malta som hon skulle åka till dagen efter och helt plötsligt fem minuter senare så skulle jag också med till Malta! Så det var bara hem och packa väskan och dagen efter på eftermiddagen så flög jag och Lorena till Malta för att träffa Lorenas bästa kompis Laura som bor där. Jag var på Malta i två och en halv dag och vi gick en hel del vilket varken mitt knä eller min knädoktor gillade särskilt mycket.. På malta fanns det mycket att hinna se och vi tog oss runt med buss, vilket var väldigt ekonomiskt! Kostade 1,5€ om dagen vilket motsvarar cirka 13 kr, vilket kap liksom, varför har vi inte så i Sverige för??
Efter malta har jag inte gjort något speciellt, allt är en vardag nu och det finns liksom inget spännande att skriva om längre.. Jag har iaf alldeles för mycket tid här där jag inte gör så mycket för mina planer när jag kommer hem är ju hur höga som helst.., Jag hade alltså tänkt att ta körkort, skaffa ett till jobb utöver det jag har och plugga in ett år av skolan.. Hur tänkte du där Matilda? Ja det har iaf gått upp för mig nu att det är alldeles omöjligt.. Du vann mammsen hur känns det??
Ja juste i Mars så ska jag åka upp i norr med min värdfamilj i cirka 10 dagar och sen när jag kommer hem så har jag cirkus 12 h att packa om väskan för då drar jag till London i en vecka med min klass! Hur kul ska inte det bli då??
Justja skolfotot! Ja i Sverige är vi vana vid att ha en blå alternativt vit bakgrund, fotografen ställer upp oss på ett led och placerar oss därefter efter längden, det är olika rader i olika nivåer och alla har sina allra finaste kläder, bästa sminket och bästa hårdagen (förhoppningsvis) man är nervös för hela Västerås kommer ju se bilden! Här kom alla till skolan med typ samma kläder som vanligt inte direkt något mer gjort med håret eller sminket och när "fotografen" kommer in så skjuter vi undan borden och ställer oss emot svartatavlan utan att ens sudda ut det som var skrivet från förra lektionen! Fotografen tar ett kort och säger "Bra där var det klassiska klart då tar vi ett där vi kramar om varandra!" Tog ett kort till och sedan jaha vilka ska ha kortet då, räck upp en hand. Jag köpte ett kort det kostade mig 2.5€ alltså typ 22 kr. Det är så skolkort i Italien går till!!
 
Har inte så mycket mer att skriva nu ska jag åka och äta på resturang, Italiensk mat mums <3
Ciao bellissimi ci vediamo un bacio <3
Här är lite bilder av Malta ni får fler sen när jag har mer tid, ni får virda lite på huvet eller datorn, ni kan välja själva:P
Bilden blev ju bra men duvan är ju rätt ful...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så du har tagit ditt förnuft till fånga.... Vad fint det är på Malta.

2015-01-24 @ 22:50:28
Postat av: Mormor

Håller med föregående talare, man kan inte
hinna allt dygnet har bara 24 timmar. Det
är vackert på Malta mer än vad jag kommer ihåg.

2015-01-25 @ 12:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0