Dags för att se andra sidan av Italien

Hej igen folket, först så tänkte jag väl säga att jag vet att videon som ligger uppe på bloggen inte fungerar och jag ska lösa det så fort jag kommer hem. Jag är nämligen inte hemma den närmsta veckan utan är upp i norra Italien med min värdfamilj!
Vi startade våran resa igår och just nu är vi påväg ifrån Calabria, Cosenza där vi har spenderat den första natten. Igår runt kl ett bar det av och vi var framme i Calabria runt 18.30, min familj har vänner där och vi åt på en restaurang med dem igår kväll. Jag kan tala om för er att mängderna mat inte skiljde sig från mängderna på Sicilien. Det skiljde sig inte heller på hur vida gott det var. Efter maten så åkte vi till vårt B&B och sov, det var en jättemysig liten lägenhet som ett äldre par ägde, och frukosten i morse var typ guld värd, den äldre damen hade bakat typ croissanter och annat gott så mamma mia vad gott det var! (Jag vet att jag skrev damen.. men finns det ens ett annat ord för det??)
Just precis i detta ögonblick är vi påväg mot Gaeta där vi har fler vänner att hälsa på, ca 8 timmar i bil med en lillebror som inte slutar sjunga… Låtarna är typ såhär
“Mina låtar är bra, utan mening men jag är bra. Sången som är såhär som är sjungen av ingen” Ja ni fattar det är inte den bästa melodin eller låttext så rätt så jobbigt… Haha men jag får väl stå ut :P
Ja det var väl ett litet kort inlägg om vad jag gör just precis nu :)

Haaaadeeee vi ses den 15 mars när jag kommer hem :)

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer du hem den 15 mars? Tror du att du hinner köpa med dig tandkrämen pasta del capitano till mig? Två tre tuber spearmint eller mint. Finns på vanliga affärer i Italien. Hoppas du hinner se detta och orkar och vill. Kram från Eva Lillhagamamma PS du får naturligtvis ersättning för utlägg

2015-03-11 @ 06:19:41
Postat av: Anonym

Kommer du hem den 15 mars? Tror du att du hinner köpa med dig tandkrämen pasta del capitano till mig? Två tre tuber spearmint eller mint. Finns på vanliga affärer i Italien. Hoppas du hinner se detta och orkar och vill. Kram från Eva Lillhagamamma PS du får naturligtvis ersättning för utlägg

Svar: Hej, du tror inte att den här tandkrämen finns i södra Italien?? Jag ska se vad jag kan göra men kan tyvärr inte lova att jag hinner med att köpa det här i norr, mitt schema är späckat.. men ska verkligen försöka! Kramar :)
Matilda Odén

2015-03-11 @ 06:19:43
Postat av: Anonym

Vet inte var den finns riktigt hade uppfattat att den fanns överallt på affärer typ som Ica tack för att du tittar iaf. Kommer du hem och hälsar på eller kommer du hem för gott?

2015-03-11 @ 18:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0