Tre månader kvar

 
Nu är det bara tre månader kvar tills jag åker! Det är helt sjukt vad tiden går snabbt och nu börjar jag verkligen känna av hur lite tid det är kvar tills jag åker. Jag kan inte fatta att om 3 månader sitter jag på ett plan till Rom för attt träffa alla andra utbytesstudenter som ska spendra ett år i Italien!
Jag börjar inse mer och mer vad jag gett mig in på och det gör ju att jag blir så nervös! Mest nervös är jag nog inför min första dag i skolan det känns som att man kommer bli så utstirrad och så kommer jag väl inte förstå vad folk säger... På tal om skolan så fick jag reda på min skola typ förra veckan, jag kommer att gå på en skola som heter Istituto Scolastico Verga. Jag kommer läsa väldigt svåra ämnen eftersom att jag hamnade på en skola som bara hade linjer där man kan läsa typ teknik, natur, teknik 2 (svårare teknik) och typ humanistiskt (en språklinje). Jag vet ju ännu inte om jag får välja vilket utav dessa program jag vill gå men om jag får välja så kommer jag välja den humanistiska linjen eller teknik linjen.
Liceo Linguistico: Italiensk litteratur, Latin, Bild historia, Engelska, Franska, Spanska/Tyska, Matte, Biologi, Kemi och Fysik. Alla dem där ämnen ska jag alltså läsa på italienska. 
Liceo della scienze umane:  Italiensk litteratur, Latin, Bild historia, Italiensk litteratur (2), Geometrisk design, Historia, Geografi, Vetenskap, Matte, Ett språk, Filosofi, Psykologi. 
Det kommer att bli väldigt tufft eftersom att jag antagligen inte kommer att förstå vad lärarna säger. Jag ska dock inte klaga det här är något jag verkligen vill och jag får helt enkelt se det som en utmaning även om det i vissa fall kommer att vara väldigt jobbigt. 
Här kommer lite bilder på min underbara värdfamilj och på skolan som jag kommer att börja i :)
 
 
Michele min lillebror i Italien
 
Min värdfamilj
 
Skolan i Italien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0