Blivit tjock på köpet

Så i vanliga fall så skriver man inte att man blivit tjock för det gör ju faktiskt att folk kollar, men här är det ju faktiskt en komplimnag att säga att någon gått upp i vikt så jag tänkte att det kan väl vara kul att ge sig själv en komlimang ibland? Så jag ger mig själv en klapp på axeln och säger bra jobbat! Resultatet av att äta mycket god mat utan att träna kan jag nu berätta för er att jag har säkra källor på att man går upp i vikt och blir tjock. Nu har jag alltså fått höra utav säkert tre personer, "Men Matilda gud vad runt och fint ansikte du har fått! Du har ju gått upp i vikt!" Ja, jo tack så mycket det känns faktiskt jättebra nu när du säger det så snällt...
Lite så ser min vardag ut, alltså med mycket mat, inte bara att folk kallar mig tjock.. Men jag jobbar på det, kör lite extra träning nu på kvällarna, jag vill ju inte att mina föräldrar ska få hem ett barn dem icke känner igen...
 
Så vad händer i mitt liv förutom att jag går upp i vikt då? Jo idag var det ingen skola pga att det var storm här, det har åskat och blixtrat hela dagen och spöregnat, jag vaknade vid sju av att jag trodde det var krig utanför men det var ju bara lite åska :P Istället för att gå i skolan idag så har jag pluggat Shakespeare hela dagen och då snackar jag från att jag vakna till klockan sex, i och för sig så vaknade jag klockan 11 men det är en annan sak.. 
 
jag har inte gjort så jättemycket den här veckan, gått i skolan som vanligt, pluggat lite gjort lite svensk rulltårta som dem gillade jättemycket så fick göra två dagar i rad! Tips, prova göra chokladrlltårta men istället för smörkrämen så har ni nutella emellan! mums! Nutella och italien är typ best friends och det går bara inte för sig att man inte har nutella hemma, det vore en katastrof! Och sen har vi det faktumet att det inte går att köpa havregryn här? Hur är det tänkt att jag ska överleva detta år?? Jag kommer inte kunna göra chokladbollar, det sög ju...
Jag har även ätit mandariner, apelsiner och kiwi direkt från trädet, alltså vi har dem träden i vår trädgård, hur awesome är inte det? Fall ni undrar så var det väldigt gott :)
Så hur går språket? Jo jag lär mig något nytt varje dag, jag kan inte säga att jag förstår allt för det gör jag inte men jag förtår nästan allt och nu går det även bra att prata, jag har upptäckt att jag inte behöver tänka längre när jag pratar utan jag bara säger och så inser jag det efteråt, jag har dock upptäckt att jag har lättare att förstå folk som jag känner/ träffat några gånger, jag vet inte varför det är såhär men det är som att jag känner igen deras röst och det gör att det är lättare att förstå. Det är konstigt men så är det! :)
 
Men nu mina vänner ska jag återgå till att invänta tornadon som är påväg in över Modica, kramar<3
 
Utsikten ifrån mitt fönster
En lite tyngre jag...
Fler bilder än såhär ville tydligen inte laddas upp.. men försöker lägga upp dem imorgon istället!!
 

Kommentarer
Postat av: Lillhagamamma

Det kanske går att skicka havregryn? Jag kan göra det om du vill men du blir nog nerbombad med det nu...😉

Svar: Hahah åhh tack så mycket men det behöver du verkligen inte göra!! Haha ja, det är flera stycken som kommer skicka havregryn nu :P Kram <3
Matilda Odén

2014-11-08 @ 08:17:48
Postat av: Lillhagamamma

👍👍😉

2014-11-08 @ 20:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0