Uppdatering på vad som händer här i Italien

Okej hej igen, jag vet att det var ett tag sedan men har så lite tid att skriva på att det aldrig blir av... När jag inte är i skolan, pluggar eller är ute på äventyr så leker jag oftast med Michele... Det går inte en sekund utan att han vill leka vilket ibland blir väldigt jobbigt för det är ju inte direkt roliga lekar han vill leka... Att säga nej till Michele är som att försöka säga nej till Pizza, det går bara inte! Du försöker liksom men på något sätt så äter du den där pizzabiten iaf fast du inte ville. Det är ungefär samma sak med Michele ända skillnaden är att han gråter, skriker och tjurar om man säger nej... Så därför har det blivit lite si så där med uppdateringen.. 
 
Så vad har jag gjort då? Det har inte hänt så mycket i veckan, var ute och åt kinamat med några ifrån klassen igen, annars händer det inte å mycket i veckorna, eller jo jag har ju varit på gymmet också! Fått tillbaka lite muskler!
Ja och sen måste jag ju berätta om min fantastiska sjukgymnast.... Jo det är så att man har konstaterat att jag har problem med knät och att det finns en infalmmation innut i det, för det så tyckte den första doktorn att jag skulle köra sjukgymnastik och sedan en kortisonspurta, bra tänkte jag äntligen får jag detta överstökat, ack så fel jag hade. Kom till sjukgymnasten och det ända jag gör är att tänka positivt, alltså inga övningar alls utan jag ska tänka bort mina problem? Jag ligger alltså på en brits och han säger saker i stil med Tänk på känslan du har i ditt höger knä och för över den känslan till ditt vänster knä. Eller Hur kändes det där? Jo men det var väl bra? Nej nej, HUR KÄNDES DET I KNÄT? Jo men helt okej det var väl bra? Nej känslan, fint, mjukt, mört osv? Ja men alltså det var väl lite stelt och så... Han var väl inte riktigt nöjd med mina svar, men alltså känslan i knät när han drar det fram och tillbaka? Ja men det var väl skit fin känsla???? OCH HUR SKA DET HJÄLPA MIG?? Sen frågar han mig om det känns bättre och nej det gör det inte, men när jag svara det så tittar han bar på mig och ba va?? och jag jomen kanske lite bättre..?? Så nej hörrni detta tror jag inte ett skit på!
 
Okej för att återgå till det som faktiskt går bra, är kul och som jag gillar. I lördags var jag och shoppa med Ólöf i Ragusa och oj vilka fina grejer jag hittade!!! En suuuuper fin kappa som jag typ är kär i från Zara, en välbehövd vinterjacka (jag vet att det är 20 grader här men jag fryser sönder här borta!!) Smink från Sephora bland annat så köpte jag Naked2 ögonskuggorna, väldigt fina och sen så köpte jag läppstift och eyeliner. Jag köpte även lite varmare tröjor. Väldigt fina saker som jag är nöjd med! Bilder på kappan kommer där nere sedan!
 
Söndag så åkte vi tidigt på morgonen till Agrigento, för att se Valle dei Templi och Scala dei Turchi som båda två var otroligt vackra och jag ska lägga upp bilder på det men det får jag göra imorgon eller på onsdag för min kamera är uppe på mitt rum och det tar sådab otrolig tid att ladda upp bilderna! Iaf så var det fantiskt att få se!! Efter att vi tittat på det här så bar det bar det av för att äta mat i San Giovanni Gemini, en annan stad där min familj har vänner. Maten var supergod som vanligt, men alltså vilka mängder mat man äter! Jag tror jag åt för fem personer, förätten är alltsa vad vi skulle ha kallat en hel måltid, sedan kommer det två rätter till plus frukt och eftrrätt!! Helt sjukt egentligen men det är ändå något som är väldigt roligt att få se och uppleva eftersom att det är väldigt Italienskt!! :) 
Nu ska jag återgå till vad jag gör bäst, att äta alltså!! :P 
Vi ses och hörs mina vänner, puss och kram från Italien 
 
Här är min suuuperfina kappa!!! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Karlsson

Du får lägga upp en bild när du har kappan på dig sen också!! :)

Svar: Det ska jag absolut!! någon gång i framtiden... :P
Matilda Odén

2014-11-17 @ 21:15:24
Postat av: Mormor

Den var jättesnygg,det är bara att handla
om pengarna räcker

2014-11-19 @ 13:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0