Allt blir bättre.

Ciao!
Okej så nu har jag alltså varit i Palermo i fyra dagar och fått pratat med alla glada utbytesstudenter, vi var hela 71 stycken, och det är bara på Sicilien och i Calabria! Vi hade jättekul under dessa fyra dagar även om det var synd att vi bara var på hotellet.. Så jag fick inte se någonting utav själva Palermo så det var ju lite tråkigt. Finns egentligen inte så jättemycket att säga om Palermo, det var bra att få prata med andra som är i samma situation som en själv, även om jag tycker lekarna som man jämt måste köra är döö trista.. Det lilla jag fick se av palermo var genom bussrutan till och från hotellet och det var ju fint! :)
 
Och sen nu till det som ni alla förhoppningsvis har väntat på.... Vad jag gjorde för val gällande skolan!
Det är ganska oväntat faktiskt, jag hade i torsdags kväll bestämt mig för att byta skola, jag var säker. Sedan fredag förmiddag så får jag tre eller fyra facebook meddelanden från mina klasskompisar där dem frågar varför jag inte är i skolan och om jag mår bra, rätt så oväntat med tanke på att jag trodde att jag var rätt osynlig. Det var ju något som gjorde att jag blev väldigt osäker på mitt beslut igen.. Jag som precis hade sagt till alla att jag var säker, att jag ville byta skola. Sedan fredag kväll så får jag ännu ett meddelande från en av tjejerna i min klass där står det "Jag har läst din blogg". Jag fick lite smått panik men tänkte sen att jag har ju faktiskt inte skrivit något dumt? Jag menar jag har ju aldrig ogillat någon jag har bara skrivit att ingen pratar med mig... Hon skrev sedan att hon inte alls tyckte att jag skulle byta klass för hon och alla andra i klassen ville visa att dem kunde vara roliga osv.
 
Så på tisdag morgon gick jag till skolan och bara hoppades att allt skulle vara bra, att dem skulle prata med mig osv. Vet ni vad? Allt var bra! Alla pratade med mig och inte så som det brukade vara att det bara var ett "Ciao, tutto bene?" utan dem faktiskt pratade med mig, det var så skönt och roligt och ja, jag ville faktiskt gå till skolan idag, men jag mår inte så bra, så är hemma och är sjuk idag... Iaf så gick det bra fram till rasten och jag trivdes, två tjejer frågade om jag ville följa med dem ut och självklart ville jag det! Jag tyckte dock att det var lite konstigt för det verkade bara som att det var vi och typ en till som gick ut och sedan stängdes dörren, i vanliga fall brukar alla storma ut ur klassrummet så fort klockan ringer. Jag tänkte dock inte mer på det utan var mest glad att jag hade någon att vara med på rasten. Det tog inte mer än tre minuter innan de två tjejerna som jag gick ut med sa, nej men ska vi gå tillbaka eller, det är jättevarmt! Jaha tänkte jag det kan väl vara skönt för det var faktiskt as varmt!  När jag kommer in i klassrummet så står hela min klass och tittar på mig och de har dukat upp med chips, kakor och läsk, de applåderar och bara ler. Dem hade alltså surprisat mig med allt detta! Sedan fick jag ett brev som jag skulle läsa högt inför hela klassen, det var på italienska, så det var väl lite svårt att uttala vissa ord men jag fattade iaf vad det stod, det var ett förlåt brev, ett brev där dem sa förlåt för den första tiden, för att dem inte tagit hand om mig på rätt sätt men att dem verkligen ville ändra på det och lära känna mig, dem ville inte att jag skulle byta klass. Det här var det absolut bästa som kunde hända, inte att dem hade behövt surprisa mig med allt detta men att jag fick reda på att dem inte alls ville att jag skulle byta klass.
 
Dem hade alltså lyckats få en hel lektion inställd för detta och dem hade ringt och pratat med mina värdföräldrar och bett om ursäkt för att dem inte har pratat med mig så mycket, men jag tror inte att dem har tänkt på det förrens dem fick det svart på vitt att det var såhär jag kände, dem är så snälla allihopa!  Så hela min värdfamilj visst alltså om detta, alla lärare visste det så det var bara jag som var helt blinded :)
Efter och under som vi åt allt som de hade fixat så pratade dem med mig och så helt plötsligt så utbröt dem, men du pratar ju jättebra italienska hur länge har du studerat det? "Ja, jag började väl cirka tre veckor innan jag åkte till Italien.." Dem kunde inte tro det, så det var ju ännu roligare att dem faktiskt tyckte att jag var bra på italienska!!
 
Så som ni kanske alla fattar nu så vill jag inte byta klass, jag vill stanna i den klassen som jag är i nu och jag tror att det kommer bli jättebra, och som min värdfamilj har sagt hela tiden så behövdes det nog bara lite tid.. :)
 
Okej så från att allt bara var skit i skolan så tror jag nu att allt är jättebra! Nej, jag tror inte, jag vet. 
 
Det var allt jag hade för denna gången vi hörs och ses love ya! 
 
Ps. Bildspelet med alla bilder kommer, eller så kör jag en bild bomb, men något kommer iaf... Så håll ut :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Helt fantastiskt! Sitter på jobbet och tårarna rinner, av glädje, för din skull ❤️❤️

2014-10-15 @ 11:43:33
Postat av: Mormor

Hej! Det var jätteskönt att höra att det blir
bättre och bättre.Det var bra att du var i Palermo och ni fick ventilera era bekymmer, hoppas att det fortsätter att vara bra i skolan.
Kram

2014-10-15 @ 13:20:08
Postat av: Big sis

Men gud va gulliga dem är! Blir tårögd! Skönt att det vänder!! Och inte för att vara nån glädjedödare eller så, men det kommer fler dippar! Så lev på molnen så länge du kan! <3

2014-10-15 @ 14:11:06
Postat av: Eva/lillhagamamma

Va bene! Härligt! Låter jättetoppen! Keep up the good work!

2014-10-15 @ 20:13:10
Postat av: Elin

Åååh vad glad jag blir av att läsa detta!! Förstår att det måste vara suuuuuuperjobbigt men vet att du är jättestark och klarar det!
Är så glad för din skull! Hoppas allt fortsätter att vara bra!❤️❤️

2014-10-15 @ 21:50:05
Postat av: Anna O

Åh Matilda, vad skönt att höra dina glada ord igen :) Dina klasskamrater har nog lärt sig en hel del av det här med.. Vi är såå glada för din skull att allt känns bättre. Kram💗🌸

2014-10-15 @ 23:01:08
Postat av: Anne

SÅ GLAD!! Nu kan ditt år börja på riktigt! Du är grym vännen!

2014-10-16 @ 00:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0