Helgen med en massa bilder

Ciao a tutti!!

Okej så jag ska alltså lite kort summera vad som har hänt de senaste dagarna, har insett att mina texter är alldeles för långa och att ingen egentligen orkar läsa dem så nu tänker jag låta bilderna tala för sig.

Okej så i fredags var jag sjuk igen, jag hade feber, ont halsen och huvet så en vanlig förkylning helt enkelt. Att vara halvsjuk här är dock inte som att vara halvsjuk hemma, här måste jag vara med hela tiden, koncentrera mig på allt som händer runt omkring mig, att då vara halvsjuk gör att man inte alls kan hänga med hela tiden och allt blir 500 gånger jobbigare och du får bara mer huvudvärk än innan. Det är också det som gjort att man stannat hemma för mindre saker, saker man kanske inte skulle sannat hemma för i Sverige. 

Okej, för att gå vidare, i helgen har jag varit i Fiumefreddo di Sicilia, jag var där med min familj och vänner till min familj. I Fiumefreddo fick jag se, Le gole dell'alcantara, det är i princip bara natur men alltså gud så fint det var!! Det var berg blandat med lava från Etna, och så var det vatten ifrån bergen (vet inte riktigt hur man översätter det där till svenska??) källvatten kanske? Aja ni får fatta, kolla bilderna där nere sen det är det mest klara vatten jag någonsin sett, men det går knappt att bada i under varken sommaren eller vintern på grund av att det är så himla kallt! Sedan åkte vi till “hotellet” det var mer som stugor och det låg mitt ute i skogen, men det var så fint och mysigt att det inte gjorde något även om det var lite isolerat..  På kvällen åkte vi till Taormina som också var super vackert, vi gick runt och fick se två bröllopspar, vi åt glass för att sedan äta en jättegod middag, en superdag helt enkelt! Jag har tyvärr inte så många kort ifrån Taormina och är inte ens säker om jag har ett ända… “/

Söndagen så vaknade vi tidigt för att äta den vanliga italienska frukosten, en kaffe och en croissant typ. Sedan bar det av mot bergen och Etna, påläggen dit stannade vi för att plocka kastanjer vilket är något utav en delikatess här, alla älskar rostade kastanjer, och ja det är väldigt gott. Sedan fortsatte vår resa mot Etna och vi gick även upp en bit där Michele fick se snö, och gud vad fascinerande snö va hahah! 

Måndag hade test i engelska om Shakespeare jag var väl inte världsbäst på Shakespeare direkt.. Men fick iaf 8 av 10 vilket motsvarar ett starkt B, men att jag inte fick högre berodde på att jag inte hade studerat som en italienare utan som en svensk… Jag hade alltså lärt mig grunderna och sedan lite utav varje, så gör man inte här utan mina klasskompisar kunde bokstavligt talat varje rad som stod i boken.. Jag hade lärt mig det och sedan använde jag egna ord vilket min lärare tyckte var jättekonstigt men hon gillade det för det var som hon sa “personligt”. Så nästa gång ska jag plugga boken som om det vore glosor!

Det var allt jag hade för denna gång, Ciao!
Och ja inlägget blev längre än väntat...

Le gole dell'alcantaraa
 
 
 
Figo d'india bästa frukten, alltså drömmen <3
Ljuset var ju bra iaf...
En lite gladare jag
Små citroner gula eller snarare gröna..
 
Michele
Jag och min värdpappa, han var inte helt beredd på första bilden..
 
 
Det var väldigt blåsigt denna dag och koftan är stor, har inte blivit så tjock ännu...
Jag och Rita
Michele
Tänkte ta en såndär selfie där alla är med... Lyckades inte
Denna var bättre!
Ja vi försökte iaf...
 
 
 
Bakgrunden var ju fin iaf..
 
 
Jag och min värdmamma
 
 
 
 
Glad med dubbelhaka det är väl härligt?
 
Åt lite cinamat med några tjejer från klassen <3
Här lyckades vi bättre med bilden 
Fika med Ólöf, like the coffieee is so damn good!! <3 Kakorna var det inte heller nått fel på...
<3<3<3
Här har vi henne
Och där har vi mig
Pizzabakning, hemmagjord pizza blev lite godare här borta, med egen pizzaugn och allt :P
Mmmm
Pizzaugnen 
Prima la pizza åker in i ugnen 
Typiska italienska dolce <3 mums fillibabba <3<3
En typ sockerkaka med nutella som mellanlager, super gott!! <3
Det var allt, rätt mycket bilder men det är väl kul? Nu ska jag icke störa er mer, så puss på er Sverige så hörs vi <3

Kommentarer
Postat av: SysterYster#1

MEN SKICKA LITE AV DIN MAT TACK!!

2014-10-29 @ 21:45:34
Postat av: Mormor

Vilka underbara bilder på både natur och mat,
skulle vilja se och smaka alltihop.
Kram

2014-10-30 @ 10:34:32
Postat av: Lillhagamamma

Ciao Bella! Det ropar de väl hela tiden antar jag 😉 kul att se att du ser innerligt glad ut på alla dina fantastiska foton!

2014-10-30 @ 19:41:36
Postat av: Mamma

Oj, vad fint! Mat och fika verkar vara ett genomgående tema, mums! 😊

2014-10-30 @ 22:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0